Sint Avondje

T heerlijk avondje was gekomen,
Oh wat waren wij toch zoet.

We kregen heel veel lekkers,

niet omdat het mocht, maar omdat het moet!

Zoals zo veel sint avonden weten we niet wat we gaan doen of dat we überhaupt wel iets doen. Dit jaar dus ook. Mijn oma wist nog van niets op vier december maar gelukkig had ik al wel een vaag vermoeden, Iets kleins met een klein gedichtje werd er dan gezegd..  Maar kijk eens hoe vol het ineens stond. Ik wist even niet waar ik moest kijken en heb alle cadeaus maar netjes uitgestald.

20171205_2025051241130123.jpg
Aan de lieve viervoeters was ook gedacht door Sinterklaas, maar ze wachtten netjes op hun beurt.

Eind van d20171205_232513989897180.jpge avond gingen we met een bak vol cadeaus rijker slapen. Eigenlijk alles was de revue gepasseerd. Van Sint muziek tot kruid- en peternoten. En natuurlijk ook wat zoetigheid. MAAAAR het grote gemis moet volgend jaar wel goed gemaakt worden, wan ter was geen banketstaaf. Of nouja die was er wel maar die is niet op tafel gekomen. Das normaal gesproken ook echt een onderdeel van onze Sint traditie dus dat moet de volgende keer echt anders ;).

Volgend jaar laat ik me écht niet meer zo in de maling nemen hoor, qua doen we het wel, of doen we het niet. Ik denk dat ik nu ook al ga beginnen met dichten. Die schud ik zo uit mijn mouw hoor dus dat is het probleem niet, maar hoe meer of hoe langer de gedichten hoe beter. Misschien maak ik er wel een sport van aankomend jaar om het langste gedicht te geven.

Tsja…. Dan moet ik maar niet uitgedaagd worden hè.

Hebben jullie wat leuks gedaan met Sinterklaas?

Liefs,
S.